Nordreisa rideklubb logo Nordreisa rideklubb logo

Rideleir - 2021

Velkommen på rideleir sommeren 2021
Rideleirene hos Nordreisa Rideklubb er for alle nivåer fra 8 år og oppover. Det er plass til 10 elever på hver leir.
I år kjører vi en egen leir for de som har egen hest (det er mulig å ha med egen hest på de andre leirene også) Eget for må medbringes. De får egen boks og luftegård.

Alle leirene starter søndag kveld med oppmøte på Nordreisa hestesenter mellom klokken 18 og 19. Leirene avsluttes på fredag kl 14.
Elevene deles inn i grupper etter ferdighetsnivå. Det blir en uke med masse ridning, hestestell, stallarbeid, forskjellige kveldsaktiviteter og hvis været tillater det så blir det bading også.
Vi har mange forskjellige hester og ponnier, men fellesnevneren er at de er alle veldig søte og snille. Det er lagt opp til 2 ridetimer om dagen, vi spiser felles frokost, lunsj, middag og kveldsmat. Det er selvfølgelig mulig å spise imellom også om sulten skulle melde seg.
Vi drar på butikken en ettermiddag i løpet av uka, hvor de kan kjøpe seg litt godteri eller annet de måtte ønske. Så send med de litt lommepenger.

Pakkeliste:
- Klær og sko til varme dager
- Klær og sko til kalde dager
- Klær og sko til våte dager
- Toalettsaker
- Håndduk
- Skifte klær
- Sko/støvler til å ri med (har du ikke ridestøvler eller ridesko, så er det tilstrekkelig med vanlige sko med liten hæl)
- Ridebukser (evnt. annen bukse uten mye sømmer som kan gi gnag)
- Hjelm og sikkerhetsvest (kan lånes ved behov)
- Sengetøy, dyne og pute eller sovepose (madrasser har vi)
- Overnatting i telt (vi er behjelpelig med telt om du ikke har det)

Vi har stort fint klubbrom med kjøkken og spiseplasser.

For sommeren 2021 gjennomføres rideleirene etter gjeldene smittevernstiltak i forbindelse med covid-19. Informasjon blir sendt ut på mail for gjeldende rideleiruke.
Det blir også sendt ut ukeplan for gjeldene uke med de forskjellige aktivitetene.

Det blir rideleir i følgende uker:
Uke 25 (treningsleir for de med egen hest)
Uke 26 FULL
Uke 30FULL
Uke 31 FULL
Uke 32 (dagsrideleir) FULL

Påmelding med navn, alder, foresatte, tlf.nr og rideleiruke på mail til: nordreisa.rideklubb@hotmail.com husk også eventuelle ting som må taes hensyn til; allergier, intoleranse eller lignende.
Pris:
Normal rideleir: 3750,-